The New Masculinity

The #MeToo movement, a viral phenomenon that has become a full-fledged social movement, has led to a deep anthropological revolution.

As we become aware that a model vacillates before our own eyes, a plural, open and positive masculinity emerges. We can no longer ignore the fact that male representations are undergoing a real evolution.

Society gives men more opportunity to question masculinity and its diversity. In recent years, new representations have entered the foreground of the worlds of culture, marketing and entertainment.

Pourtant, de nombreuses marques perpétuent de vieux stéréotypes qui ne correspondent pas à l’évolution de l’opinion des consommateurs et aux mutations en cours.

Change of values, redefinition of masculinity, lack of representation of this new diversity are all problems encountered by men, but also by brands to reach this audience.

Il s’agit donc de repenser le masculin, de définir la masculinité d’aujourd’hui dans un avenir de plus en plus sans genre tout en tenant compte de l’émergence de certains mouvements comme le Body Positive qui pousse à une acceptation de ses qualités, mais aussi de ses « défauts ».

Our report "The New Masculinity" addresses the question of the evolution of male representations. How to represent and address this target? What is its language, what are its values? What are the new masculine codes? What connection mechanisms are envisaged?

En répondant à ces questions, les marques pourront envisager la masculinité d’aujourd’hui et diversifier leurs représentations et leurs récits autour de ce que signifie être un homme en 2020, et au-delà. Une mine d’informations pour aider à repositionner et à créer des campagnes et des gammes de produits plus attrayantes pour la population masculine d’aujourd’hui.

This Study Report includes:

  • – An analysis of the main international studies
  • – Content based on insights & data
  • – Un Management Summary
  • – A written report, as well as a PowerPoint presentation

At the request of our customers, we adapt this report according to the business sectors and include personalized recommendations.

4'500 CHF